levi1212: gibraltár2

Andalító forróságba utaztunk lefele a kopár andalúziai vidéken. Napi egy vonat jár Madrid-Algeciras-Madrid között. Ebből később lettek is bonyodalmak. Megérkeztünk a frissen felújított Algeciras-i pályaudvarra, ahonnan kilómétereket kellet még gyalogolnunk a szállodánkhoz. Ez kivételesen nem egy hostel volt, tele mindenféle csodabogár utazóval, hanem egy szálloda. Full modern, felújított palota. Csorgott a nyálam, hisz már annyira megszoktam, hogy nincs privát szférám viszont pettingelő japán turistákkal kell egy szobában aludnom. Így nagyon jól jött ez a kis szusszanás Marokkó előtt. A légkondit le 10 fokra, egy kis friss mangó és szieszta. Leírhatatlan örömet okozott spanyolul nézni a spongyabobot. Két hete folyamatosan úton voltunk, kellet már ez a kis kikapcsolódás.

Algeciras egyébként unalmas hely. Semmi sem történik, strandja sincs nagyon, csak egy böszme móló, hatalmas darukkal és teherszállító hajókkal. Viszont meseszép kilátás van Gibraltárra. De ezzel kilőttem kb az összes látványosságot (najó van egy szép kútjuk). Tele van arabbal. De tényleg. Az első kultúrsokk az volt, amikor kompot kerestünk Tanger-be, de csak arab jegyüzéreket láttunk. Egy fél óra keresés után találtunk végre egy spanyol faszit, aki kicsit konszolidáltabban nézett ki és nem úgy, mint valami elcseszett ali baba.

levi1212: gibraltár

Készülődtünk. Nem sejtettük mi vár ránk Marokkóba. De nem is nagyon gondoltunk rajta. Lesz ami lesz. A szieszta után bevásároltunk, mindenféle leves port, meg konzervet, mert tudtuk, hogy odaát a túlparton, egy nap is elmenne a helyi baktériumflóra gyomorra gyakorolt jótékony hatásainak orvoslásával és erre nem volt időnk. Másnap kora reggel indultunk tovább. Egy busz vitt át minket Tarifá-ba, ahonnan indult a kompunk. A busz kb 100 km/h-val kanyargott a szerpentineken, miközben szakadt az eső és orkán erejű szél tombolt. De hát ez már denevérország Dél. Itt nem pöcsölnek a finomságokkal. Tarifából egy "expressz" komppal indultunk neki Afrikának, mindössze egy óra késéssel ki is hajóztunk.

folyt.köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: spanyolország marokkó tarifa komp peremvidék algeciras